|
نوشيدن آب كافي براي كودكان ضروري است
|
نتايج تحقيقات پژوهشگران نشان مي دهد 25 تا 30 درصد دانش آموزان در آلمان بدون صرف صبحانه مدرسه مي روند. به گزارش خبرگزاري آلمان پژوهشگران دانشگاه « پادربورن » گفتند بسياري از كودكان چه در خانه و چه در مدرسه به اندازه كافي آب نمي نوشند. به عقيده اين پژوهشگران نياشاميدن آب كافي در عملكرد دانش آموزان تاثير مستقيمي دارد. « هلمت هسكر » محقق و استاد دانشگاه پادربورن در اين باره مي گويد تا سن 10 سالگي دو عامل فيزيولوژيكي در فرايند يادگيري تاثير مي گذارد. نخست آشاميدن يعني ميزان مايعاتي كه جذب بدن مي شود و ديگري ذخيره گليكوژن بدن كه در كبد ذخيره مي شود. وي افزود : حتي اگر كودكان در منزل صبحانه بخورند , باز هم لازم است در مدرسه چيزي بخورند , زيرا در غير اين صورت ميزان گليكوژن كبد آنها به سرعت كاهش خواهد يافت و در نتيجه آن ميزان تمركز كودكان كاهش مي يابد و احساس خستگي مي كنند. با پائين آمدن ميزان گليكوژن در كبد , انرژي پتانسيل بدن نيز كاهش خواهد يافت . براي اين كه گليكوژن به قند مصرفي بدن يعني گلوكز تبديل شود به آب نياز دارد. وي توصيه كرده است كودكان روزانه حداقل يك ليتر آب و يا آب ميوه و مايعات ديگر بياشامند. اين پژوهشگر آلماني در پايان , مخلوطي از آب يا آب ميوه و ليموناد را بهترين نوشيدني براي كودكان معرفي كرده است .
|
|
|
|